پابرهنگان

پابرهنگان

لذت دوستی با پابرهنگان در این است که مطمئنی ریگی به کفش خود ندارند...

طبقه بندی موضوعی

آیا بشار اسد سقوط می کند؟

يكشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۱، ۰۵:۱۵ ق.ظ

این روزها با هر دوست و آشنایی مواجه می شوم، می پرسد: به نظرت بشاراسد سقوط می کند؟!

تحلیل شخصی ام این است که بشاراسد در سوریه خواهد ماند و ناکامی غرب و عرب در ساقط کردنش تداوم خواهد داشت. به چند دلیل:

۱- برخلاف کشورهای لیبی و مصر و یمن و بحرین و ... معارضین دولت سوریه، مردمی نیستند. گروهی از اپوزیسیون قدیمی هستند که به محض دیدن آب گل آلود، هوس ماهی گیری دارند و بوی کباب به مشامشان رسیده است. غافل از آنکه این بوی کباب نیست! خر داغ می کنند! ضمن اینکه با مشخص شدن هویت چندتن از معارضین کشته شده، ملیت غیر سوری آنها نیز افشا شده است.

۲- سوریه کشوری با اقوام و مذاهب مختلف است. بشار اسد در طول حکومتش به خوبی توانسته اتحادی ملی بین تمام اقوام برقرار کند. تا جایی که یکی دو وزیر وی هم گویا مسیحی بوده اند. لذا حمایت اقوام مختلف از دولت، مانع بزرگی بر سر راه معارضین می باشد. تجمعات پرشور مردم در حمایت از بشار اسد هم مبین این ادعاست.

۳- اقدامات اصلاح گرایانه اسد در قانون اساسی و حکومت سوریه توانست نظر اقشار خاکستری سوریه را جلب کند. پس اگر عده ای جدای از همراهی با تروریست ها، مخالف بشار اسد بودند، حالا حداقل مخالفت شان رو به کاستی گراییده است.

۴- تحلیل حسن عباسی با عنوان " شمشیر داموکلس " قابل توجه است. اگر حماقت حمله نظامی به سوریه به سر غرب بزند، قطعاً سوریه هم از خیر اسرائیل نمی گذرد! کسی که چیزی برای از دست دادن نداشته باشد، هرکاری از دستش بر می آید. لذا به نظر می رسد اولین پاسخ بشار اسد در قبال حمله نظامی، موشک باران اسرائیل خواهد بود. البته تکاپوی غرب و عرب برای حمله نظامی نیز مشکوک است!

۵- مخالفت سرسخت روسیه با غرب برسر موضوع سوریه جدی است. روسیه همیشه به دنبال منافعش بوده و هست. آنچه که آنها را از دخالت خارجی در سوریه می ترساند، نزدیکی هرچه بیشتر آمریکا به روسیه و همان ماجرای همیشگی سپر موشکی است. ضمن اینکه مداخلات غربی ها در امور داخلی کشورها روسیه را نگران کشورهای همسایه خود کرده است. به هرحال این تو بمیری روس ها از آن تو بمیری ها نیست!

۶- بحث امنیت سوریه برای جمهوری اسلامی ایران خیلی مهم است. قطعا در قبال سوریه ایران بدون تحرک نخواهد بود. .........!

با این دلایل و چند دلیل دیگر به نظرم سرنوشت بشار اسد چیزی به غیر از سرنوشت صدام و بن علی و مبارک خواهد بود. به فضل الهی مستکبرین غربی و عربی در سقوط یکی از حامیان مقاومت در منطقه و یکی از دشمنان رژیم صهیونیستی ناکام خواهند ماند.


پیــــــــــــــــــــــــی نوشتــــــــــــــــــــــ

* این مطلب به معنی تایید تمام و کمال رژیم بشار اسد در سوریه نیست. تحلیلی است درباره اوضاع اخیر آن کشور.

* ۱۰ رمضان روز وفات بانوی بزرگ اسلام٬ حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیه) و سالگرد شهادت سرپرست دانشمند استان یزد٬ یار و همراه دیرین امام٬ شهید آیت الله صدوقی است. نثار روحشان صلوات

* فیلتر شدن وبلاگ حامد فتاحی (آرمانشهر) و چند وبلاگ دیگر واقعا شرم آور است. به هیچ وجه رویه این دوستان را تایید نمی کنم اما تلاش مسئولین فیلترینگ در ردیابی و فیلتر وبلاگ های نه چندان پربازدید احمدی نژادی قابل تامل است!! در حالی که ده ها سایت و وبلاگ در حال هتاکی به دولت و رییس جمهور هستند، مقابله با این چند وبلاگ نویس جوان بی عدالتی است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۵/۰۸
احسان عابدی

نظرات  (۱۸)

سوری ها با دیکتاتوری اسد موافق نیستند اما دخالتهای خارجی و ترس از نا امنی و هرج و مرج موجب اتحاد ملیشان شده است.

متاسفانه صدا و سیما اخبار سوریه را درست منعکس نمیکند.

ما هم برای تقویت حلقه مقاومت دعا میکنیم ولی توکلمان بر خدا است نه روسیه و چین!!!
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/14632
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی
سلام علیکم
عالی بود برادر
سلام بر احسان .این جریان حمله نظامی به نظر جدی هست .شایدم می خوان اختلاف بندازن حکومت کنند.چون عربستان پیشنهاد نیروی مشترک داده !!!
البته سوریه هم این کاری رو که گفتی مطمئنا در قبال حمله نظامی می کنه
سلام
باور رایج سعی میکند که همه تحولات دو سال اخیر را با مفهوم بیداری اسلامی انطباق دهد در حالی که این مسئله با خیلی از آن ها انطباق ندارد.
حداقل در سقوط قذافی نقش سلفی ها و وهابی های مورد حمایت عربستان و غرب که دوشادوش ناتو علیه قذافی جنگیدند چیزی به نام بیداری اسلامی اصلا به چشم نمی خورد. همین مجاهدین سلفی که روزی علیه قذفی میجنگدیدند الان با حمایت همان قدرت های فاسد علیه بشار میجنگند. قیام های کور ظاهرا مردمی که بلافاصله به وسیله نیروهای استکباری مصادره میشود را نمیتوان بیداری اسلامی نامید.
چه طور میشود مبارزه سلفی های مورد حمایت عربستان با قذافی را بیداری اسلامی نامید و مبارزه همان گروه با بشار اسد را توطئه استکباری؟
امان از کج سلیقگی دوستان...
+
تحلیل شرایط سوریه واقعا سخت است...همه ی حرفهایی که گفتید درست...اما نکات زیادی هم مغفول مانده!!
سلام آپ کردم یه سر بزن
دوتا آپ پشت سره همه برای هردو اگه وقت داری بعد از خوندنش برام نظر بده
سلام با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما.
1-به نظرم دولت اسد سقوط خواهد کرد و گریزی از ان نیست.انشاالله مقدمه ظهور باشد.
2-هرچند سیستم فیلترینگ چندان دقیق نیست اما اگر جایی به هدف بزند فیلترینگ این سایتها و وبلاگهاست که جز تفرقه در کشور را سبب نمی شوند.واقعا لفظ احمدی نژادی از ان حرفها و الفاظ است.به دلایل امنیتی ادامه نمی دهم.
سلام

علیرغم تمام این حرفها سقوط دولت سوریه دور از ذهن نیست.
هرچی باشه سال 2012 است و نقشه های زیادی برای این سال دیده شده.
علاوه بر این، اشغال سوریه و ... توسط سفیانی از نشانه های ظهور است.


خداوند ختم به خیر فرماید...
.
سلام
سوریه و تحولاتش پیچیدگی زیادی را در عرصه تحولات بین المللی سبب شده. تحلیل بسیار خوبی رو نوشتی، ایول الله. فقط یک نکته: به نظر من بحث حمله به سوریه از جانب متحدان خارجی وجود نداره و فقط در حد مدیریت در بحران مطرح می شه، البته به نظر من. انشا الله چند وقت دیگه در این باره تحلیلی رو وبلاگم می ذارم فکر می کنم جالب باشه.
۱۰ مرداد ۹۱ ، ۱۲:۵۵ سجاد شاکری
سلام
امان از پی نوشت سومت . . .
حرفی باقی نگذاشت برای گفتن
دعا کن اخوی
سلام
نماز روزه ها قبول باشه
بشار اسد می خواهد برود


سلااااااااااااااااااااااااااااااااااام حسن خان! کجایی مرد مومن؟!
از اینطرفا؟ شوکه شدم از کامنتت!
فکر کنم 2-3 سالی هست نیتس تو فضا
ارادت/بازم از این کارا بکن!
به کوری چشم همه وهابیون جنایتکار و کثیف حکومت مقاوم بشار اسد خواهد ماند وبه راه مقاومت ادامه خواهد داد سوریه خط مقاومت ما را تشکیل داده است و اگر لازم باشد همه ما باید برای دفاع از بشار اسد برویم ...........دوستان موضوعات سیاسی و حساس را با بعضی موارد مثل ظهور قاتی نکنید ما که نباید منتظر باشیم برای ظهور پدرمان را در بیاورن که بگذار انشاالله مقدمه ظهور است؟؟؟! منطق می گوید در برابر دشمن تمام قد باید ایستاد اگر اویک سیلی زد چنان بزن که اسم مامانشو فراموش کنه ....الان وهابیون کشورمان هم دارن برای جنگ یا به اصطلاح خود این کثافتهای حرومزاده جهاد!!! در سوریه برخی را جذب و به افغانستان می فرستن تا به جهنم برون
ما از سوریه به خاطر دفاع از اصل مقاومت و ایستادگی در برابر وهابیت دفاع می کنیم


آقا چیکار به مامانش داری؟!
موج جدید تخریب ٰ تحریف وسانسور برای حذف لنکرانی به خاطر احتمال کاندیدا شدنش از سوی جبهه پایداری

http://www.bibaknews.com/
غرب به سوریه حمله می کنه و بعدش سوریه سقوط می کنه و لبنان با غربی ها ائتلاف می کنه و مرسی هم مصر رو لیبرال می کنه و بعدش به ایران حمله می کنن و می خوان اسلام رو از سطح کره زمین بزدایند و بعد کارشناسان ن ک ک به فرماندهی سرهنگ منابع جلوشون میان و جنگی میشه بیا و ببین و بعد منابعی ها پیروز می شن و میرن آقا رو نجات میدن و بعد میرن امام زمان رو ظاهر میکنن و بعدش هم که دیگه تیتراژ میاد بالا ...


هه هه ! یخ نکنی نمکدون؟!
سلام
مطلب شما در پایگاه خبری تحلیلی صراط نیوز منتشر شد
لینک مطلب شما در صراط:
http://www.seratnews.ir/fa/weblog
با تشکر
.....................................
با لینک کردن صراط در وبلاگ خود ما را یاری نمایید.
......................................
برای انجام تبلیغات رایگان وبلاگ خود به صفحه وبلاگ سایت صراط مراجعه نمایید.
این چیزایی که نوشتی فک کنم زیاد به خودت فشار آوردیا

یه سری چیزای مسلم رو به عنوان نظر خودت معرفی کردی!!!!
این طرز ادبیاتی که شما از اون استفاده فرمودید مناسب شأن یک فرد با شخصیت و با ادب نیست. خر داغ می کنن یعنی چی برادر عظمی؟؟ بابا یه کم ادب یه کم احترام. پیامبر و حضرت علی و ائمه اطعار حتی به دشمناشون هم احترام می ذاشتن. البته این موضوع جدیدی نیست. وقتی جدیدأ مد شده که به یزید فحش خواهر و مادر می دن، وقوع مواردی مثل این در این مقطع از زمانی که ما در اون زندگی می کنیم بدیهی و تعجب برانگیز نیست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی