پابرهنگان

پابرهنگان

لذت دوستی با پابرهنگان در این است که مطمئنی ریگی به کفش خود ندارند...

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

مساله ترورهای سیاسی بعد از انقلاب اسلامی به عنوان یکی از کارویژه‌های دشمنان انقلاب در اوایل پیروزی نهضت اسلامی تعریف شد و در ترورهای کور منافقین، بسیاری از یاران اصیل و متعهد و با بصیرت انقلاب را به شهادت رساند. از جمله شهدایی که می‌توان ترورش را «سیاسی» نامید، شهید سید حسن آیت است.

سید حسن آیت در سال 1317 در نجف آباد اصفهان به دنیا آمد و تحصیلاتش را در آن شهر ادامه داد و به تحصیل علوم دینی و حوزوی پرداخت و به تهران آمد. سال 1337 از دانشسرای عالی تهران لیسانس ادبیات فارسی‌اش را گرفت و برای مقطع فوق لیسانس، جامعه شناسی را انتخاب کرد.

آیت به تدریس در آموزش و پرورش در شهرستان فریدن مشغول شد و شغل معلمی پیشه کرد. اما چه در زمان تحصیل و چه در زمان تدریس، به مبارزه با رژیم طاغوت می‌پرداخت.

در بحبوحه فعالیت‌های سیاسی سال های دهه 30، حزب «زحمتکشان ملت» ایران که از طرفداران آیت‌الله کاشانی بودند، مورد علاقه بسیاری از جوانان انقلابی و ضد رژیم قرار می‌گرفت. آیت هم وارد این حزب و دسته شد و با مظفر بقایی همکاری می‌کرد. اما این همکاری

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۴ ، ۰۶:۳۱
احسان عابدی

یک نکته جالب درباره توافق هسته‌ای ایران و 5+1 این است که هم در جمهوری اسلامی ایران و هم در آمریکا و اسرائیل، طیف آرمان‌خواه دو جبهه با توافق هسته‌ای مخالف هستند.

آرمان‌خواهان ایرانی معتقدند با این توافق، استقلال، شرف، وجهه انقلابی و دستاوردهای بومی کشور را از دست می‌دهیم، به قیمت برداشته شدن شرطی و نسیه چند تحریم، آن هم پس از چند سال، آن هم در صورت موافقت آژانس و کنگره و...

 

آرمان‌‌خواهان آمریکایی نیز معتقدند که این توافق همین که هسته‌ای شدن ایران را (ولو به اندازه غنی‌سازی صوری و زیر 4 درصد) می‌پذیرد و «شاید» منجر به برداشته شدن تحریم‌ها و قوی شدن اقتصاد ایران بینجامد، توافقی بد و به ضرر آمریکاست.

 

جالب است که در هر دو کشور، این آرمان‌خواهان، به عنوان «تندرو» و «افراطی» نامیده می‌شوند!

 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۱۹
احسان عابدی

گفتگو با استاد حاج حسن دانش؛ نفر اول مسابقات بین المللی قران کریم

برگزیده شدن حاج حسن دانش به عنوان نفر اول مسابقات بین المللی قران کریم، افتخاری برای جامعه فرهنگی و مذهبی دارالعباده یزد به ارمغان آورد. برای آشنایی بیشتر با این قاری ممتاز و جوان، پای صحبت‌های او نشستیم و گفتگویی کردیم که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

آقای دانش؛ مختصر و مفید خودتان را معرفی کنید.

من حسن دانش، متولد 10 تیر 1365 در محله شیخداد یزد هستم. خانواده‌مان فضای معنوی و خوبی داشت و پدر و مادرم افراد بسیار معتقدی بودند و هستند. پدرم بقالی دارند و مادرم خانه‌دار هستند. ما سه پسر و یک دختر هستیم که من فرزند دوم خانواده هستم. تحصیلاتم هم سطح دو حوزه است.

فعالیت قرآنی شما از کی شروع شد؟

شروع فعالیت‌های قرآنی من از کودکی و در 5 سالگی بود. من تلاوت قرآن را از ....

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۵
احسان عابدی