پابرهنگان

پابرهنگان

لذت دوستی با پابرهنگان در این است که مطمئنی ریگی به کفش خود ندارند...

طبقه بندی موضوعی

نتیجه اغماض های جبهه متحد

دوشنبه, ۵ دی ۱۳۹۰، ۰۴:۱۵ ق.ظ

همایش جبهه متحد اصولگرایان استان یزد با حضور زاکانی، رودکی و سجادی برگزار شد. چند نکته در متن و حاشیه این همایش قبل تامل بود:
*  همایش ( یا بهتر است بگوییم جلسه) کاملا غیرتشکیلاتی بود. اولاً که زمان و مکان فقط از یک روز قبل اطلاع رسانی شده بود و نتیجه اش حضور کمرنگ و خلوت اصولگرایان بود. ثانیاً هیچ فیلتری بر حضور مدعوین بر قرار نشده بود. یعنی شما به راحتی عناصر اصلاح طلب را در جلسه می دید! و یا کمی خوش بینانه تر کسانی آمده بودند که حتی فامیلی زاکانی را هم نمی دانستند!
* آقای زاکانی باز هم بر عبارتی از حضرت آقا مبنی بر اغماض از خطای برخی ها بواسطه حفظ وحدت تاکید کردند. تعبیری که به قول ایشان در دیدار خصوصی  چند نماینده مجلس با رهبر معظم انقلاب گفته شده و همین مساله، استدلال زاکانی و امثال وی درباره حضور نمایندگان لاریجانی و قالیباف و یا باهنر می باشد!!
اولاً که آقا بارها فرموده اند مواضع شان همانی است که در دیدارهای عمومی اعلام می شود.

ثانیاً بالفرض که آقا چنین تعبیری بکار برده باشند؛ وقتی مردم نمی دانند مقدمه و موخره این تعبیر (اغماض از خطای برخی ها بواسطه حفظ وحدت) چیست، چگونه باید تحلیل شما را از این تعبیر قبول کنند؟
ثالثاً؛ اگر قرار باشد مبنا را جذب حداکثری بگذاریم و برای حفظ اتحاد از خطای برخی ها چشم پوشی کنیم، به نظرم در مورد عوام می توان چنین کرد. اما وقتی کسی مثل باهنر که 20 و چند سال نماینده مردم در مجلس بوده، دبیر یک حزب سیاسی است، جزء سیاستمداران رده بالای عرصه کشور شناخته می شود و ...، خطای سیاسی اش به ندرت قابل اغماض و چشم پوشی است. آن هم خطایی که  به فرموده رهبری شاخص است : " «وقتی در محیط فتنه کسانی با عمل‌شان با زبان‌شان اسلام و جمهوریت را نفی می کنند، یک انتخابات را زیر سئوال می برند، انتظار از خواص این است که مرزشان و موضع‌شان را با آنها مشخص کنند. دو پهلو حرف زدن این کمک به غبارآلودگی فضاست. این کمک به رفع فتنه نیست. این کمک به شفاف سازی نیست. شفاف سازی دشمنِ دشمن است، مانع دشمن است. این خودش یک شاخص است. این که چه کسی به شفاف سازی کمک می کند و چه کسی به غبارآلودگی کمک می کند، این یک شاخص است، این را معیار قرار بدهند و در نظر بگیرند.» "
محمدرضا باهنری که 1 خرداد 88 هنوز میرحسین موسوی را در دایره اصولگرایی می خواند و درست در بحبوحه فتنه، حساب خاتمی را جدا از سران فتنه می داند !(+)
باهنر حتی در زمانی که فتنه جویی ها و ساختارشکنی های موسوی در اوج خود بود و خبر از تشکیل جبهه سیاسی می داد، با استقبال از این کار، خود را حاضر به کمک به موسوی می خواند! (+)
صحبت درباره مواضع و رفتارهای لاریجانی (+) و قالیباف (+) در فتنه 88 و یا قبل و بعد از آن نیز فراوان است و مجال دیگری می طلبد. اما...
اما آقای زاکانی! نتیجه همه این اغماض ها این است که در همایش جبهه متحد اصولگرایی یزد، سخنگوی ستاد موسوی در استان یزد، بادی به غبغب انداخته و در ردیف اول سالن جا خوش می کند تا به ریش من و امثال من بخندد و آخر مجلس هم دست شما را به گرمی هرچه تمام تر بفشارد!!
باعث تاسف است که احزاب ما، حتی اصولیونش هم رصدی از مطالبات مردم ندارند و نمی دانند تیزهوشی و بصیرت بدنه ارزشی جامعه، متوجه همین نکات است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۰/۰۵
احسان عابدی

نظرات  (۵)

سلام احسان. تو این فضا به جای نقد خودی ها فتنه گران را منکوب کن!


سلام علیکم. دل خودمان هم خون می شود از نقد به اصطلاح خودی ها. اما چه کنیم برادر که جلوی انحراف نمی توان ساکت بود
سلام حاج احسان
استفاده کردیم برادر
فقط یه نکته: اگر تعبیر آقا دقیقا بر همین تحلیل آقای زاکانی صدق کند چه؟


سلام. اگر ایشان می خواستند که عمومی فرمایشات شان را بیان می کردند.
سلام
اینها یک تناقضاتی دارند:
چرا حاضرند با باهنر و لاریجانی و جاسبی سر یک میز بنشینند و نرد عشق سیاسی ببازند، ولی با احمدی نژاد نه؟ آیا گناه خانه نشینی احمدی نژاد بیشتر از گناه تقویت فتنه بود؟ بیشتر از گناه وقف دانشگاه آزاد بود؟ در صورتی که رهبری صحبتهای صریحی در آن ایام داشتند و القای اختلاف بین رهبر و رییس جمهور را سخن دشمن دانستند. اما همین سخن دشمن از زبان شریعتمداری و زاکانی و رسایی و... بیرون آمد.
چرا وحدت با همه جز با احمدی نژاد؟ آیا علی رغم ادعاهای اینها، اساسا محوریت وحدت جلوگیری از ادامه راه احمدی نژاد نیست؟ اگر وحدت علیه اصلاحاتچی هاست، پس چرا دائم مصاحبه میکنند و التماس می نمایند که اصلاحتچی ها در انتخابات شرکت کنند؟ چرا سخنگوی ستاد میرحسین در یزد باید در ردیف جلو همایش اصولگرایان بنشیند و به ریش شما احمدی نژادیها بخندد؟
این کارها اغماض نیست برادر، توطئه است. زاکانی کی با احمدی نژاد آبش در یک جوی رفته که حالا بخواهد از او برگردد. زاکانی داغدیده انتخابات 84 و ناکامی قالیباف است و کینه های بدری و حنینی دارد.


سلام برادر. احتمالا انحرافی که آقایان در احمدی نژاد دیده اند غلیظ تر از انحراف لاریجانی و باهنرو جاسبی و قالیباف و... است!
جالبه که مصادیق وحدت و جذب از نظر زاکانی شامل قالیباف و لاریجانی می شود، اما شامل جبهه پایداری و دولت نمی شود و باید آن ها را به شدت دفع کرد!

مطمئن هستم که راه و روش زاکانی و جبهه متحد یک انحراف بزرگ است و هرگونه چشمداشتی به آن ها باعث هلاک نظام می شود.

بعضی موقع ها به دولت رانده شده حسودی ام می شود که لازم نیست خودش را با آقایان خدعه و نیرنگ جبهه متحد پیوند بزند و شاهد زنده شدن فتنه گران به دست آقایان مدعی باشد.


و جالب تر اینه که میگن پایداری ها عامل تفرقه اند!
۰۵ دی ۹۰ ، ۱۸:۰۶ مصطفی فاسمی
سلام بر احسان خودم
قطار انقلاب کوپه زیاد دارد و ایستگاه زیاد نترس
ما را نیز کوپه ایست و ایستگاهی


سلام بر مصطفای ثبت نام کننده کاندیداهای مجلس!
احسنت! العاقل یکفیه الاشاره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی