پابرهنگان

پابرهنگان

لذت دوستی با پابرهنگان در این است که مطمئنی ریگی به کفش خود ندارند...

طبقه بندی موضوعی

مردم شعور سیاسی دارند

سه شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۰۵:۵۲ ب.ظ

مطلقاً قبول ندارم که مردم ما شعور سیاسی ندارند! چرا؟ بخوانید:

1- نوروز سال 87 رفته بودیم روستایی در شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان برای مسافرت جهادی دانشجویی. روستایی بود به غایت فقیر و بی‌چیز که حتی امکانات اولیه مانند حمام و دستشویی هم نداشتند!
آنجا با پیرمردی 70 ساله رفیق شدیم. نمی‌دانم چطور بحث به سیاست باز شد که پیرمرد شروع کرد از رهبری انقلاب و هاشمی و احمدی نژاد گفتن. می گفت: «من هاشمی را یکی از افراد اصلی انقلاب می‌دانم. تا مدت‌ها پیش هم احترام زیادی برایش قائل بودم. اما تازگی‌ها احساس کرده ام با رهبری مشکل پیدا کرده و برای همین از چشم من افتاده است! همین احمدی نژاد را هم که الان (سال87) ما بیشتر از جان مان دوستش داریم، تا وقتی می‌خواهیمش که یار رهبرمان باشد. وگرنه اگر او هم از رهبری جدا شود، از چشم ما خواهد افتاد!»
و جالب بود که پیرمرد تلویزیون هم در خانه نداشت!

2- در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به همراه چندتن از دوستان ماشین برداشته و راهی روستاهای استان شدیم. در یکی از روستاها مشغول چسباندن پوستری از «سعید جلیلی» بر تیر چراغ برق بودیم که پیرمردی خمیده در حالی فرغونی که تا نیمه کود حیوانی داشت را حمل می‌کرد، رسید و پرسید چه کار می کنید؟!
گفتیم تبلیغ یکی از کاندیداها را می چسبانیم.
پرسید: برا کی تبلیغ می‌کنید؟
پوستر را نشانش دادیم و گفتیم: برای دکتر جلیلی!
پیرمرد نه گذاشت و نه برداشت! گفت: «برید دنبال کارتون. برا کسی تبلیغ کنید که رای بیاره. این آقا معلومه که بدتر از احمدی نژاده (البته عین جمله چیز دیگری بود که نمی‌توانم بنویسم!!) مطمئن باشید رای هم نمیاره!»

3- خدا رحمت کند مادربزرگم را. پیرزنی بود که دیدن اخبار ساعت 14 شبکه اول را هیچوقت ترک نمی‌کرد! یک پا تحلیلگر مسائل روز و به خصوص مسائل بین‌المللی بود. زمان حمله آمریکا به عراق می‌گفت: «بهانه حمله اینها به عراق دروغ است و شاید چند سالی در عراق جولان بدهند اما یک روز انقدر خسارت می‌بینند که خودشان جمع می‌کنند و می‌روند. الان می‌خواهند ایران را محاصره کنند اما هیچوقت دست‌شان به ایران نمی‌رسد!»

باور کنیم مردم ایران بیشتر از مردم همه جهان بینش و شعور سیاسی دارند. همیشه هم با دلیل و استدلال رای داده‌اند. حالا اگر به سلیقه من و شما رای نمی‌دهند، نباید به آنها توهین کنیم!
تا حالا این اصلاح طلبان بودند که وقتی رای مردم برخلاف نظرشان بود، آنها را عقب مانده و شهروند درجه دو و سه و... می‌خواندند؛ حالا هم متاسفانه اصولگرایان به بدگویی مردم تهران نشسته و آنها را کوفی و انگلیسی لقب می‌دهند!
انصاف داشته باشیم...

نظرات  (۳)

۱۱ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۵۶ موسیقی آذربایجان
:|
http://shabgir.blog.ir/1394/12/11-1
۱۱ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۱۱ درسخون گمنام
جملات آخر از فرد انقلابی بعید بود...
ما بی انصافیم :/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی