پابرهنگان

پابرهنگان

لذت دوستی با پابرهنگان در این است که مطمئنی ریگی به کفش خود ندارند...

طبقه بندی موضوعی

قدرت نمایی هژمونی جمهوری اسلامی ایران

سه شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۱، ۰۳:۲۶ ق.ظ

"ایران منزوی" آرزو، آرمان و استراتژی همیشگی جبهه استکبار از ابتدای انقلاب تا کنون بوده است.
بیش از ۳ دهه است که دشمنان به سرکردگی آمریکا و با فشار لابی صهیونیستی به هر نوع اقدام و توطئه ای دست می زنند تا مانع رشد و نمو درخت پایدار انقلاب خمینی شوند. از تحریم علمی گرفته تا تحریم دارو و مواد بهداشتی ( که علیه حیوانات نیز غیر انسانی است) و صحنه گردانی فتنه های داخلی و ... . اما امروز نه تنها این درخت رشد و نمو داشته که به الگویی بی بدیل برای کشورهای دور و نزدیک هم تبدیل شده است.
جمهوری اسلامی ایران امروز یک هژمونی است. آنها که روزی ایران را حتی در بین همسایگانش هم منزوی می خواستند، حالا نظاره گر میدان داری این کشور در دنیا هستند. دیگر واژه " انزوا " درباره جمهوری اسلامی ایران معنایی ندارد و این باید مدنظر برخی از سیاسیون داخلی هم قرار گیرد!

iran


جنبش غیرمتعهدها امروز در بالاترین سطح خود در کشوری تشکیل جلسه داده که تحریم ها و ناجوانمردی های دشمنانش به حد اعلای خود رسیده است و این اجلاس معنایی جز شکست سنگین دیپلماسی غرب در انزوای ایران ندارد. دیپلماسی ای که برای جلوگیری از حضور مقامات بلندپایه بین المللی حتی دست به توهین و تهدید می زند.
برگزاری اجلاس غیر متعهدها به نوعی نمایش قدرت جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی و روابط دیپلماتیک است. این اجلاس در حالی برگزار می شود که رژیم صهیونیستی دور جدید تهدیدهای نظامی را شروع کرده و بی پروا از حمله به ایران حرف می زند! حضور بیش از 100 کشور دنیا در ایران، حاکی از بی توجهی به فرافکنی ها و خزعبلات تکراری اسرائیلی هاست. حتی روزنامه ها و رسانه های غرب هم نتوانستند قدرت دیپلماسی ایران را انکار کنند.
ریاست 3 ساله ایران بر جنبش غیرمتعهدها شروع دور تازه اثرگذاری در عرصه جهانی است. در این بین مساله فلسطین در درجه اول و نیز اوضاع سوریه و بحرین، باید در اولویت قرار گیرد. چنانچه ایران بتواند حمایت های جهانی را درباره فلسطین جلب کند، وضعیت برای رژیم صهیونیستی سخت تر از این خواهد شد.
اما یکی از نکات حائز اهمیت این اجلاس، دستاوردهای بعدی آن برای جمهوری اسلامی است. یکی از اصلی ترین دستورکارهای اجلاس غیرمتعهدها مسائل اقتصادی است. چنانچه رایزنی ها و تلاش ایران متمرکز بر رفع مساله تحریم های اقتصادی شود و تیم اقتصادی بتواند بازار فروش نفت را گسترش داده و تثبیت نماید، می توانیم شاهد اتفاقات خوبی در عرصه اقتصاد جامعه باشیم.


* نمایش خودروهای شهدای هسته ای و حضور علیرضا و آرمیتا در حاشیه اجلاس اقدامی قابل تحسین است.

** مساله اصلی فعلاْ اهمیت اجلاس است اما سکوت اصلاح طلبانی که مدام دم از انزوای ایران در دولت احمدی نژاد می زدند را هم باید موشکافی کرد!

*** این مطلب هم بی ربط نیست. ( + ) لذت هم دارد! روح شهید دوران شاد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۶/۰۷
احسان عابدی

نظرات  (۴)

سلام احسان
این هنوز اول راه ماست. انقلاب خمینی بزرگتر از این حرفاست
جان خودت بذار بخاطر برگزاری این اجلاس در ایران کمی خوش باشیم.با بحث راجع به احمدی نژاد خرابش نکن.
انشاالله به بهترین نحو اجلاس انجام بشه وعزت نظام اسلامی ایران در همه جا بیشتر از قبل خودنمایی کنه.
سلام
انشا الله که خیر است
سلام ودرود

بااینکه زیاد اهل سیاست نیستم و از ان زیاد چیزی نمیدانم اما

حرفهایتان و وبتان دل نشین بود !!

از دیدن نقد و نظرسبزتان بروبگاه کوچکم و رویت رد مهربانی تان بر
باغچه کوچک دلنوشته هایم مسرور خواهم شد

یا حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی