پابرهنگان

پابرهنگان

لذت دوستی با پابرهنگان در این است که مطمئنی ریگی به کفش خود ندارند...

طبقه بندی موضوعی

آقای خاتمی! اشک تمساح برای که؟!

دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۰۳:۲۸ ق.ظ

بعد از فتنه 88 و عملکرد سران فتنه، شرایط به گونه ای پیش رفت که امثال خاتمی و موسوی و کروبی و ... خود به خود به دست فراموشی سپرده شده و یاد و خاطر و اعتبارشان در صحنه سیاست و اجتماع به کلی از بین رفت. این مساله حتی در بین اصلاح طلبان و یاران سابق خاتمی هم مشهود است.(+)
در این بین، خاتمی سیاست مداری زیرک است. وی علی رغم تقابل فکری و عملی جدی اش با نظام، سعی کرده دست خود را به طناب پوسیده ای هم که شده بند کرده و خود را همچنان خیرخواه ملت جا بزند.

خاتمی

از زمان انتخابات مجلس نهم و اکنون نیز با توجه به نزدیکی به کارزار انتخابات ریاست جمهوری، خاتمی درحال دست و پا زدن برای تطهیر خود و عملکرد اصلاحات شده و با تعبیر « کدورت » از فتنه صهیونیستی 88، پیشنهادات مختلفی برای رفع این « کدورت » ارائه می کند! سخنرانی اخیر وی در جمع عده ای از خبرنگاران (+) حاوی نکات قابل تامل و تعجب برانگیزی است که بی نیاز از پاسخ نیست:
ابتدای صحبت ها، بحث نخ نما شده ی خبرنگارانی که بی دلیل و بی گناه (!!) به زندان افتاده اند، مطرح است. در این باره پیشنهاد یک ابتکار از سوی خاتمی تعجب برانگیز است: « روز خبرنگار همه خبرنگاران آزاد شوند یا در روز زن همه زن ها و بالاخره همه زندانیان و گرفتاران و چه خوب بود که به جایی برسیم و بپذیریم و بگوییم اقتدار حکومت و نظام در این است که کسی در زندان نباشد. می بینید که در این صورت چه فضای مطلوبی پدید می آید و دل ها چقدر به هم نزدیک می شوند. »
بدیهی است که این ابتکار، کوچک ترین مبنای عقلی ندارد! در تمام حکومت های جهان از اول تا کنون، دستگاه قضایی و مجازات مجرمین بوده و هست. البته این وضعیت تنها در جنگل و در میان حیوانات دیده نمی شود.
اقتدار نظام و حکومت هم در این نیست که کسی در زندان نباشد. بلکه اقتدار در این است که نظامی با تمام قدرت روی پای خویش ایستاده باشد و ملت و حکومت اجازه ندهند توطئه و فتنه هیچ فتنه گری علیه مبانی و ارزش های آن نظام به انجام برسد.
در جایی دیگر گفته است: « حکومت اگر فضا را باز کند و به جای نگاه به گذشته به آینده بنگرد و با توجه به این که همه دلشان برای کشور و اصل نظام می سوزد به سوی رفع کدورت ها پیش برویم ... »
اولاً که پیداست آقای خاتمی به وضعیت گذشته خود آگاه و علاوه بر آن معترف است که گذشته ای داشته اند که نباید به آن نگریست!!
ثانیاً ایشان حکومت و مهمتر از آن، مردم را چه فرض کرده اند؟ مگر می شود حادثه بزرگ و تاریخی به نام « فتنه سبز 88 » را از یاد برد؟! مگر می شود عملکرد سیاه سیاسی فرهنگی دولت اصلاحات را فراموش کرد؟! آیا نقشه براندازی 18 تیر 78 فراموش می شود؟! آیا آن همه توطئه فرهنگی و رسانه ای علیه ارزش ها و آرمان های دینی و انقلابی قابل فراموشی اند؟!
آیا واقعا « همه » دلشان برای کشور و اصل نظام می سوزد؟ موسوی دلش می سوزد یا کروبی؟ یا خود شما که آتش بیار فتنه 88 بودید؟ مگر آن همه توصیه و امر رهبر معظم انقلاب (که همان اصل نظام است) به گوش شما و اعوان وانصارتان فرو رفت؟
اگر دلسوزی برای نظام و کشور، از جنس سال 88 است، همان بهتر که سوز دل تان را برای خود نگه دارید. این نظام نیازی به اشک تمساح ندارد!
راستی از کدام « کدورت» حرف می زنید؟! همان کدورت زیر سوال بردن کیان نظام اسلامی؟ یا قانون گریزی و قانون شکنی ها؟ یا اغتشاش و آشوب های خیابانی؟ یا آتش زدن اموال بیت المال و سلب آسایش چند ماهه از مردم؟ ... بگذریم.

در ادامه از امنیتی شدن اوضاع کشور گله کرده و گفته اند: « الان گلوگاه ها و فیلترهایی که بر سر راه کتاب، فیلمنامه و … هست هنرمند و نویسنده را در تنگنا قرار می دهد. تازه اگر هم از این ها بگذرد معلوم نیست که با فشارهای بعدی بتواند با امنیت کارش را بکند... »
ای کاش همین طور بود که ایشان گفته اند! وضعیت بی در و پیکر مجوز دادن به انواع و اقسام کتاب های ضاله و مستهجن و نیز فیلم های اروتیک و خلاف ارزش های دینی در وزارت ارشاد، قابل توضیح نیست. روالی که از همان دوره دولت اصلاحات آغاز شده و متاسفانه همچنان ادامه دارد.
چگونه و با چه روئی آقای خاتمی چنین ادعایی کرده اند؛ الله اعلم!
در ادامه همین ادعا گفته است:
« خوب است مسؤولان قضایی، امنیتی، فرهنگی و دانشگاهی به مطالب رهبری در جمع دانشجویان در مورد آزادی یا ملاک ضدیت با ولایت و … رجوع کنند و همین را اجراء کنند و مد نظر قرار دهند، خیلی از ناروایی ها و مشکلات در این حوزه ها حل خواهد شد. »
گرچه مردم به سوءاستفاده گزینشی برخی افراد و گروه ها از بیانات رهبر معظم انقلاب عادت کرده اند، اما درباره شخصی چون خاتمی این اقدام تعجب برانگیز و بلکه خنده دار است!

خاتمی


چطور کسی که عدم پایبندی و اعتقادش به اوامر و بیانات رهبری، نه در حال حاضر، بلکه در همان دوران ریاست جمهوری عیان است، مسئولین را به این نکته از بیانات معظم له توصیه می کند؟ رهبر معظم انقلاب جدای از توصیه های عمومی، نکاتی خطاب به شما و امثال شما ( در دوران ریاست جمهوری مستقیم و در فتنه 88 غیرمستقیم) داشته اند، حال از میان آن همه رهنمود و توصیه، به این نکته (که البته بیشتر درباره خودی های منتقد قابل تعمیم است) توجه کرده اید؟!
دیگر نکته قابل تامل در سخنان وی اینجاست که می گوید: « اگر جوان ما از جمهوری اسلامی زده شود مایه تأسف است، اما کم کم احساس می شود که بسیاری از جوانان از اسلام و ایران هم دارند زده می شوند و ایرانی بودن و مسلمان بودن و شرقی بودن هم در بخش هایی از جامعه مورد تردید قرار گرفته است. »
آقای خاتمی! اولاً که وضعیت فعلی اقبال جوانان به اسلام و کشورمان ایران به مراتب بهتر از دوره مسئولیت شماست.
ثانیاً اگر این مقدار اسلام گریزی یا ایران گریزی ای هم در کار باشد، ثمره فعالیت های شوالیه های ناتوی فرهنگی در دولت شماست. آیا عبدالکریم سروش جوانی بود که در این زمان از اسلام و ایران زده شد؟! آیا اکبر گنجی هم یکی دیگر از جوانانی است که از اسلام و ایران زده شده است؟! مهاجرانی ها، بهنودها، سازگاراها، علوی تبارها و صدها نفر دیگر از این افراد که سوگلی دولت شما بودند و حالا در آغوش اربابان آمریکایی و اسرائیلی خود خوش رقصی می کنند را چه کسی از اسلام و ایران زده کرد؟! مگر همین عبدالکریم سروش نبود که در لوای حمایت های دولت شما دم از پلورالیسم دینی زد و اساس حقانیت دین مبین اسلام را انکار کرد؟! مگر در روزنامه های زمان شما ننوشتند که حرکت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) خشونت آمیز بوده و زیارت عاشورا مروج خشونت و انتقام گیری است؟! عجیب است که آن روزها غمخوار دوری جوانان از دین و دین مداری نبودید و حالا واسفا سر می دهید!
تمام سخنان آقای خاتمی قابل محاجه و پاسخ دادن است، لیکن مردم فهیم ما با حافظه تاریخی خود به خوبی از عملکرد گذشته و نیات حال حاضر ایشان در ایراد اینگونه صحبت هایی اطلاع داشته و فریب اک های تمساح را نخواهند خورد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۵/۲۳
احسان عابدی

نظرات  (۱۰)

ماهنامه صبح دوکوهه ؛ شماره تیر ماه :
( نقل به مضمون )
دکتر مظفر - وزیر آموزش و پرورش اصلاحات - : در فتنه 78 خبرنگاران آمدند گفتند مصاحبه کن و من هم مصاحبه کردم و گفتم دولت ، دولتی ارزشی است و در این حوادث مبرّا است و البته زندانیان موقت هم بعد از آرام شدن فضا خیلی هاشان آزاد می شوند ... بعد از ظهر رفتم هیئت دولت و آقا خاتمی من را مورد فحاشی قرار داد و تا حالا چنین حرف هایی را از یک مسئول نشنیده بودم ... گفتم آقای خاتمی من از دولت شما دفاع کردم ، گفت تو غلط کردی که این مزخرفات را گفتی و در مور دزندانیان چنان حرف را زدی و ...
این آقای خاتمی ، همان آقای خاتمی است ... بدون ذره ای تغییر ...
همشهری شما هم هست
سلام
با کمی از نظرات شما موافقم.در برخی جاها رویکرد شما را دارم با برخی هم مخالفم.
1-ما فتنه را چرا فراموش نمی کنیم؟فراموش کردن به چه معناست؟به اینکه چون امثال کوچک زاده و رسایی و حسینیان دائما سران فتنه سران فتنه بگوییم اما در برابر انحراف خفه خان بگیریم و فتنه برایمان تنها دکانی باشد.
من نامگذاری سالها را ندای هل من ناصر ینصرنی ولی خدا می دانم.انانکه فتنه را فراموش نکرده اند در این چند ساله که ایشان رویکرد اقتصادی در نامگذاری سالها داشته اند چه کرده اند؟این اشخاص بیشتر ضربه می زنند یا خاتمی؟
تابحال چند تحقیق کاربردی در باب فتنه دیده ای و چاپ شده که واقعا منصفانه تحقیق کند ریشه های فتنه کجابود و چرا اینگونه شد؟یعنی هم ضعف ما را ببیند و نیرنگ دشمنان.
دیگر از مانوردادن روی خاتمی و موسوی و کروبی حالم به هم می خورد.اینقدر گفتن از اینها چه سودی دارد جز اینکه غفلت را بیشتر می کند؟کاری ملک زاده انجام داده که به نظرم مفید است اگر کارهای اینگونه انجام شود مفید است اما نوشتن و محکوم کردن این سه ... نمی دانم چقدر کاربرد دارد؟به نظرم مفید نیست اگر مخالفید نظر بدهید خوب است.


سلام امین
درباره فراموشی اصل فتنه فکر نکنم تردیدی باشد. حالا سرانش که گفتم به دست خود فراموش شده اند.
بحث نامگذاری سالها و بی توجهی مسئولین هم ربطی به موضوع ندارد.
تحقیق خوب و راهگشا درباره اصل فتنه88 نداریم اما کتاب هایی مثل عدالت در گرداب به ریشه های فتنه ها خوب پرداخته اند.
بنده هم شخصا بعد از فتنه دیگر درباره موسوی و خاتمی مطلبی ننوشتم و خودم به زباله دان انداختم شان.اما این اظهارات قلقلکم داد ...
۲۳ مرداد ۹۱ ، ۰۷:۲۱ مصطفی قاسمی
سلام احسان عزیز
.... و اگر مر قانون اجرا شده بود این عوعو سگانه هم نبود


سلام.
امان از این مصلحت ها...
بیشتر حرفاتون درست. فقط از قانون شکنی حرف نزنید که رییس جمهورتون و نیروهای خودسرتون!! روی هر چی قانون شکنه را سفید کردند.
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/15341
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی
سلام
احسنت
خوب بود


سلام. لفط دارید
به امین :
خلاف جریان 1 و 2 سعید زیبا کلام
درک تئوریک از انقلاب اسلامی ایران علی کشوری
حیف از ذهن قشنگ و فکر تحلیلیت که صرف نوشتن مطالب سیاسی می کنی
حیف حاج احسان حیف
علمی ترش کن ولش کن این فراموشیات رو
نمی دونم شاید چون سیاست رو نمی فهمم اینو برات نوشتم
دمت گرم تو کویر یزد
یا حق
سلام
ربط نامگذاری سالها این است که گیر به خاتمی داده ای و بقیه را ول کرده ای عزیزم.البته ما استاد لگد زدن به مرده ایم.

این ملک زاده کد امنیتی وارد کرده؟لطفا کشف رمزی بفرما ای سیاسی بنویس، ای باسلق، ای هلو
۰۳ شهریور ۹۱ ، ۲۰:۰۴ شهیدان بی پلاک
سلام طبل رسوایی خاتمی و امثالهم زده شده الحمدلله مردم به آگاهی وشعور سیاسی رسیده اند انشالله در انتخابات یازدهم شاهد فتنه 88 نباشیم البته دشمنان اسلام دست از فتنگری نمی کشند
با مطلب حجاب به روزم
التماس دعا


سلام. ان شا’الله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی