پابرهنگان

پابرهنگان

لذت دوستی با پابرهنگان در این است که مطمئنی ریگی به کفش خود ندارند...

طبقه بندی موضوعی

آیا یزدی ها از خاتمی عبور می کنند؟

دوشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۰، ۱۰:۱۸ ق.ظ

پس از انتخاب سید محمد خاتمی به عنوان رییس جمهور و شکل گرفتن جریان موسوم به اصلاح طلبی، خاتمی محبوب قلوب جمعیت قابل توجهی از یزدی ها شده و فکر اصلاح طلبی در بین طیف خاصی از مردم این استان رسوخ کرد.

از آن به بعد، "یزد" به نوعی تبدیل به حیات خلوت اصلاحات شده و مکانی تقریباً امن برای حضور و سخنرانی چهره های شاخص این جریان مانند  محمدرضا خاتمی، الهه کولایی، محمدعلی ابطحی، محسن میردامادی، مصطفی تاج زاده، هاشم آغاجری، محسن آرمین و ... به حساب می آمد. به گونه ای که حتی پس از روی کار آمدن دولت اصولگرای دکتر احمدی نژاد، آمد و شد برخی این افراد به یزد برقرار بوده و سخنرانی هایشان نیز صورت می گرفته است. گرچه در همان دوران راست جمهوری خاتمی، حضور مهره های منحطی مانند حسین حاج فرج دباغ(معروف به عبدالکریم سروش) و حبیب اله پیمان با مخالفت شدید طیفی از مردم انقلابی مواجه می گردیده، اما با این حال کمتر جایی مانند "یزد" حاشیه امنی برای اعضای احزاب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین به حساب می آمد.

خلاصه مقدمه اینکه یزد را اگر نگوییم پایتخت، حداقل موطن جریان اصلاحات می شناسند.

پس از اتمام ریاست جمهوری خاتمی، همچنان حب ایشان در دل جمعی از مردم یزد باقی مانده و ملاک رفتار سیاسی طیفی از آنها، موضع خاتمی بود. این مساله به حدی حاد بوده که مثلاً در انتخابات مجلس سال 1386، مهندس اولیاء که در دقیقه 90 تایید صلاحیت شد، با تایید و امضای خاتمی پای بنرها و تراکت های تبلیغاتی، در عین ناشناخته بودنش رای بالایی کسب کرده و راهی مجلس شد. همچنین در انتخابات ریاست جمهوری سال 88، حمایت خاتمی از موسوی باعث شد اکثریت آرا در یزد (گرچه با اختلافی نه چندان زیاد!) به نفع موسوی داده شود.

دلبستگی این قشر به خاتمی به حدی است که اگرچه در اوایل چشم امیدی به موسوی به عنوان یک اصلاح طلب تمام عیار نداشتند، اما به احترام موضع خاتمی، به حمایت از وی پرداختند.

اما اکنون که بیش از 2 سال از فتنه بزرگ 88 می گذرد و دست امثال سید محمد خاتمی در راه اندازی و تشدید آن رو شده و ملت انقلابی ایران بارها و بارها در راهپیمایی های خود از خاتمی به عنوان یکی از سران فتنه اعلام انزجار کرده اند، این سوال مطرح است که آیا هنوز هم آن دسته از مردم که تعلق خاطری به وی داشتند، رفتار سیاسی خود را وابسته به مواضع و اشارات خاتمی می دانند؟ یا دیگر دلبستگی خود را از وی قطع کرده اند؟!

آیا وقت آن نرسیده که مردم مومن دارالعباده حس وطن پرستی و حب خاتمی را بواسطه تقابلش با مبانی انقلاب و نظام اسلامی کنار گذاشته و در تصمیمات خود تجدید نظر کنند؟

تقابلی که متاسفانه در همان دوران ریاست جمهوری اش نیز مشاهده می شد و پس از آن با دیدار با امثال جورج سوروس و فرمانده ناتو و دست دادنش با دختران ایتالیایی و ...  فقط بر غلظتش افزوده شد!

دست دادن خاتمی با دختران ایتالیایی

مسلماً که در شرایط موجود بواسطه انزجاری که مردم در سراسر کشور از خاتمی به عنوان راس الفتنه یافته اند، مسلم است که وی حداقل در انتخابات پیش روی مجلس، علناً و رسماً حمایتی از کاندیدایی نکند، اما آیا حب یزدی ها به او تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۰/۲۶
احسان عابدی

نظرات  (۱۷)

۲۷ دی ۹۰ ، ۰۵:۴۶ من چادرم را دوست دارم
سلام علیکم

لطفا در اطلاع رسانی اولین فراخوان وبلاگی من و چادرم با موضوع “چی شد چادری شدم؟” ما را یاری دهید

http://khaterechador.blogfa.com

ان الله یُحِبُّ الذینَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِهِ صفاً کَانَّهُم بُنیانٌ مَرصُوص(آیه۴ سوره الصف)

لبخند رضایت حضرت زهرا سلام الله علیها نصیبتون


سلام علیکم. چشم...
مرگ بر خاتمی و هاشمی
خوب بود
گمان نمی کردم یزدی ها تا اینقدر پای خاتمی ایستاده باشند...اگر واقع امر این است نیاز نیست جا به جای متن تاکید کنید روی مردم انقلابی و ...
طرفدار خاتمی اند.حب او را دارند اما این دلیل نمی شود که الزاما به نظام هم مشکل داشته باشند.برای افراد عادی این تناقص نیست
با سلام
به وبلاگ حامیان دولت ولایی نیز سر بزنید. مطالب ما را با دقت بخوانید و نظر دهید. در صورت تمایل به همکاری و حمایت سایبری از گفتمان دولت ولایت شناس، به ما اطلاع دهید. به امید پیروزی حق بر باطل
سلام علیکم
فکر کنم دارید اشتباه می کنید
قضیه داماد لرستان و من خودم ترک هستم رو که فراموش نکردید؟؟؟؟
من به عنوان یک یزدی حتی در سال 76 و 80 هم به خاتمی رای ندادم
با اینکه برای افتتاح کارخانه هم ایشون اومد و با هم از نزدیک هم صحبت کردیم
اما به ایشون رای ندادم
یه خورده کمتر به شعور مردم توهین کنید


سلام علیکم. توهینی نبود. اشاره کردم که جمعی از مردم یزد.
۳۰ دی ۹۰ ، ۱۷:۴۴ سلمان آنلاین
در وبلاگ سلمان آنلاین بخوانید:


1- هرکس که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر لگد دشمنانش بیدار می شود
http://salmanonline313.blogfa.com/post-160.aspx

2- انحراف در تشخیص «اصل»و«فرع»؛ انحراف مدعیان اصولگرایی ازخط امام و رهبری
http://salmanonline313.blogfa.com/post-159.aspx

مطلب مرتبط:
پدر معنوی جبهه متحد اصولگرایان: ما پشت سر هاشمی رفسنجانی نماز می خوانیم


3- فتنه خودی‌ها؛ پروسه‌ای برای حذف گفتمان احمدی‌نژاد (2)
http://salmanonline313.blogfa.com/post-158.aspx


4- تمجید رییس جمهور از نگاه فرهنگی رحیم مشایی و انتقاد از نفی و تکفیر

دکتر احمدی نژاد گفت: از زمانی که مهندس رحیم مشایی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وارد شد، این سازمان متحول شد و دیگر قابل مقایسه با گذشته نیست و چرا که آقای مشایی از نگاه فرهنگی بالایی برخوردار است البته شاید خوشایند عده ای نباشد که ایرادی ندارد اما نباید با طرف مقابل با نفی و تکفیر برخورد کرد بلکه همیشه باید با منطق موضوعات را به تبادل نظر گذاشت و ایران همواره کانون آزاده اندیشی بوده است.

http://salmanonline313.blogfa.com/post-157.aspx



5- نفی نظام امت و امامت در اندیشه سیاسی هاشمی رفسنجانی

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به تحلیل صادق زیبا کلام می ‏گوید:

بر سر این موضوع با شما اختلافی ندارم...من هم مثل شما فکر می کنم که اگر بعضی افراد بیایند ‏سطح مملکت پایین می آید و رییس جمهور فرمانبر (رهبری) می شود.من هم این را قبول ندارم (که رییس ‏جمهور فرمانبر رهبری باشد). باید رییس جمهور متشخصی در کشور باشد که با اراده خودش کار کند.

http://salmanonline313.blogfa.com/post-155.aspx
سلام
چی بگم؟ بعید می دونم اکثریت نسبی (نه مطلق) مردم یزد، حالا حالاها از خاتمی دست بکشند. ولی به هر حال هیمنه خاتمی در یزد هم شکسته شده. فراموش نکنید در 27 خرداد 1384، استان یزد از معدود استانهای کشور بود که در همان دور اول انتخابات، در آن احمدی نژاد اول شد.


سلام. و این یعنی روحیه خاص یزدیها که خودت میدونی!
۰۱ بهمن ۹۰ ، ۱۱:۲۴ احسان کریم خانی
با اینکه دو سالی افتخار مهمانی در یزد را داشتم اما خیلی جامعه شناسی این مردم برایم روشن نشده.نسبت خاتمی هم با این مردم نسبت اهل و اهالی یک منطقه است.کاش شما یک نمای بهتری از نسبت خاتمی و جریان حمایت اهالی یزد و دلائل اش ارائه می دادید. من اگر بگویم نسبت ایدئولوژیک این حمایت با لایه های فرهنگ سیاسی این خطه قابل بررسی است اما اساسی نیست.به گمانم خاتمی فرزند خاتمی بزرگ است برای یزدی ها و بیشتر با لایه اجتماعی یزدی ها نسبت دارد.


داستانش مفصل است برادر. مترصد فرصت هستم تا این بقول شما لایه های حمایت یزدی ها را از خاتمی بشکافم
۰۱ بهمن ۹۰ ، ۱۴:۳۹ نامه های حوزوی
سلام من فکر میکنم اقای خاتمی در مورد انتخابات سکوت کنه چون تحریم مودبانه کردن
مطلب جدید زدم سر بزن


سلام آقا رضا.
۰۴ بهمن ۹۰ ، ۱۷:۵۵ مصطفی فاسمی
سلام بر احسان خودم
خزعبلاتی که جنابعالی درج نموده اید یکی از سطحی ترین تحلیل های منسوخ شده است که فکر می کنم ناشی از ذهنیت تاریخی هنگ کرده شما باشد....
مگر اقا رضا خاتمی در تهران که هژمونی طبقه متوسط ان شهر بر هیچ کس پوشیده نیست در انتخابات مجلس ششم بیش از یک میلیون و هشتصدهزار رای نیاورد. نکند این تعداد رای مربوط به استان یزد است(در انتخابات مذکور حداد عادل سمپاتی شما بیش از هفتصدهزار رای بیشتر کسب نکرد وبا دوپینگ سیاسی وارد مجلس شد).
مگر در انتخابات دوم خرداد76 میانگین ارا شهروندان شهر ایذه به اقای خاتمی از زادگاه اقای خاتمی بیشتر نبود.
مگر در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری میانگین ارا کاندیدای اصلاح طلبان در سیستان وبلوچستان وکردستان بش از دیگر استان های دیگر نبود
مگر در انتخابات مجلس دهم......
چه بپذیرید چه نپذیرید بنا به گفته اکثر تحلیلگران سیاسی وجامعه شناسان اقای خاتمی محبوب ترین شخصیت سیاسی حال حاضر کشور می باشد ونمی توان ان را فقط مصادره به مطلوب استان یزد نمود.
کلا هر چی بیشتر میگذره تو مزخرف گفتن پیشرفت می کنی
میخوام بدونم این عکس که گذاشتی یعنی چی؟
این الان خیلی تاسف آوره نه؟ مملکت الان هیچ مشکلی نداره فقط ناراحتی چرا این صحنه ها وجود داشته تو دولت خاتمی. خوب حتما معلم کلاس اولش بوده تو از کجا میدونی؟
با سلام
به وبلاگ حامیان دولت ولایی نیز سر بزنید. مطالب ما را با دقت بخوانید و نظر دهید. در صورت تمایل به همکاری و حمایت سایبری از گفتمان دولت ولایی، به ما اطلاع دهید. به امید پیروزی حق بر باطل
۱۲ بهمن ۹۰ ، ۰۱:۰۲ منصور عسگری
سلام

احسان جون هنوز به این یزد و افکار وعقاید موجود در آن دلبسته ای!!!
بابا بی خیال این یزد شو


سلام منصورخان. دلی نبسته ایم برادر!
اطمینان دارم اگر شما زمان حضرت علی بودید جزء گروه خوارج می شدید. نمی دونم چه اسراری دارید به خودتان دروغ بگویید.
انتخابات 88 روحانی محله ما اصرار داشت زمانی که خاتمی به اصفهان رفتند تنها 20000 نفر به استقبال او رفتند. حال آنکه دوستانم از اصفهان چیز دیگری می گفتند.
زمانی که رهبری و رئیس جمهور و دیگر ارکان نظام مثل آب خوردن دروغ می گویند دیگر از شما چه انظاری میشه داشت.
206 تولید فرانسه 6000 دلاری رو به مردم میدهند 18 میلیون، هر سال اعلام می کنند آمار تصادفات جاده ای 30% کاهش پیدا کرده، هاله نور، رهبر خودش آدم میفرسته دانشجو رو بزنند بعد میگه قلب من جریحه دار شده، بختیارو اونطرف ترور می کنند بعد که نوبت داشمند هسته ای میشه میگن ترور بده، هر سالم دارن میگن سال بعد برق هسنه ای میاد تو مدار، دانشجو می کشند یه شبه کارت بسیج واسش می زنند میگن این بسیجی بوده بعد که قضیه لو میره میگن نفوذی ما بوده، انقلاب تو بحرین خوبه ولی سوریه که کشورش مثل زمان طاغوت پدر و پسری و مردم حق انتخاب ندارند بده،........


اولا سلام. بعدش پس خدا رو شکر که زمان حضرت علی (علیه السلام) نبودم!
اینکه روحانی محله شما چی میگفته و دوستان شما در اصفهان چی میگفتند که ...
اما اینکه رهبری و رییس جمهور مثل آب خوردن دروغ می گن رو توضیح بده تا ما هم متوجه دروغ ها بشیم. فروش 206 6000 دلاری به 18 میلیون و کاهش امار تصادفات و مابقی مواردی که اعلام کرده اید ربطی به حداقل رهبری نداره. وظایف رییس جمهور هم مشخصه. ضمنا اگه دلیلی بر اثبات ادعاهایتان دارید بیان کنید. نمیشه که فقط ترقه رو بندازی و فرار کنی باید وایسی ازش دفاع کنی
۳۰ بهمن ۹۰ ، ۲۲:۰۷ سلام احسان
میبینم که هنوز از اون اصولگراهای دو اتیشه ای
به نظر من هم نیازی به تکرار عکس خاتمی نیست.
در ضمن پیشنهاد می کنم کمی هم از ایرادات این مملکت بنویس. برای ایندت خوبه. چون اینجوری وقتی به جایی رسیدی دردها رو می فهمی.
واقعا فروختن ماشینهای درپیتی که اقای علی اشاره کردن با این قیمتها نوعی خیانته به مردم. البته این نظر منه و ممکنه اشتباه باشه
آرای آقای روحانی در یزد همه چیز را مشخص میکند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی